در حال بارگذاری ...
  • بهار کاتوزی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

    در «مدیترانه» ایفای نقش می‌کنم

    ایران‌تئاتر: بهار کاتوزی هنرمند چند منظوره ای است و سال قبل در نمایش فتوحات گلشیری یوسف پابیری حضور موفقی داشت و در ضمن نویسنده توانایی است و در سینما فیلم نامه هایی نظیر اینجا کسی نمی میرد را نوشته است و در فیلم شنل در کنار باران کوثری درنقش آیدا یک دوست حمایتگر و مهربان بازی رئالیستی از خودش ارائه کرد.

    بهار کاتوزی بازیگر و نویسنده  جوان و مستعد فارغ التحصیل بازیگری و فلسفه (دو رشته متفاوت) است و شروع به کار حرفه ای او از ۱۳۸۴ در بازیگری و نویسندگی تئاتر است. در کارنامه کاری  او در کارهای ارزشمندی نظیر الکترا و رومئو ژولیت, در خواب به سراغم آمد, کامنت, نسبیت خاص, صوراسرافیل, مرگ هوتن, پوزه چرمی، اینجا کسی نمی میرد، از دوردست, مرگ و شاعر, در بیشه, هملت ماشین، میز ، حریم شخصی، عکس سفید و دعوت دیده می شود.کاتوزی همچنین سابقه کارگردانی تئاتر نیز دارد و در این زمینه هم فعالیت داشته است.

    کاتوزی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاریش گفت: در نمایش مدیترانه به کارگردانی علی شمس بازی دارم؛ تمرینات این نمایش از اوایل فصل تابستان شروع شده بود و در این نمایش  مارال فرجاد، پریسا نظری و من بازی داریم و این اثر در اوایل آبان ماه در تور اروپایی در کشورهای ایتالیا(رم و پسکارا) و مجارستان(بوداپست) روی صحنه می رود و به زودی عازم این تور اروپایی خواهیم شد.

    وی در باره تعداد اجراهای این نمایش گفت: در برخی از شهرها مثل رم چهار اجرا خواهیم داشت.

    کاتوزی در باره مضمون نمایش تاکید کرد: موضوع نمایش درباره بحران مهاجرت است و زاویه روایت این اثر مهاجرانی هستند که در دریای مدیترانه غرق شده‌اند و اکنون مدیترانه تبدیل به مکانی شده که خیلی از مهاجران غیر قانونی در آنجا غرق می شوند.

    این بازیگر تئاتر در باره جذابیت های نویسندگی و بازیگری گفت: در بحث نوشتن فضاهایی که خاص ترند برایم جذابیت های بیشتری دارند. اما در بازیگری برایم کیفیت نقش تعین کننده است. من در نوشتن رویکردهای متفاوتی دارم و خودم را منحصر به فرم خاصی نمی کنم. به عنوان بازیگر موقعی که با چنین نقش هایی مواجه می شوم ، در وهله اول بررسی می کنم که این آدم در چه وضعیت و یا موقعیتی جدا از واقعی و یا غیر واقعی بودنش است و می روم بر اساس این موقعیت نقش را تحلیل، بررسی و بازی می کنم. نقشی که بازیگر بازی می کند سوای واقعی و یا غیر واقعی بودنش باید بتواند برای مخاطب قابل باور باشد.

     

     

     




    مطالب مرتبط

    نقد نمایش «برلین»

«تئاتر برای همه»
    نقد نمایش «برلین»

    «تئاتر برای همه»

    ایران تئاتر_وحید عمرانی : نمایش «برلین» به کارگردانی آریان رضایی و نویسندگی مشترک محمد یعقوبی و بهار کاتوزی از ۱۴ فروردین تا ۳۱ فروردین در پلاتو اجرا - تئاتر شهر به روی صحنه می­ رود. رویا دعوتی و محمدهادی عطایی از بازیگران این نمایش می­ باشند.

    |

    نقدی بر نمایش «نسبیت خاص» به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد

اثباتِ علمیِ شکستِ عشقی!
    نقدی بر نمایش «نسبیت خاص» به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد

    اثباتِ علمیِ شکستِ عشقی!

    ایران تئاتر_احمدرضا حجارزاده:گویا سمانه زندی‌نژاد این روزها علاقه دارد هرچه بیش‌تر مخاطبان آثارش را غافلگیر بکند. پس از اجرای نمایش متفاوت و بی‌نظیر «کلاغ» توسط این کارگردان جوان و خلاق، حالا نمایش «نسبیت خاص» را روی صحنه برده که نه به شیوه اجرایی آثار سابقش شباهت دارد و نه ...

    |

    نظرات کاربران